Okulumuz öğretmenlerinden İlyas Kısa adlı coğrafya öğretmenimizin çalışması Milli Eğitim Bakanlığı " Temel Eğitimde İyi Örnekler "projesine seçilmiştir.,
COĞRAFYA ZÜMRESİ KÖK DEĞER ÇALIŞMALARI (4)
Okulun adı: ÇAMLIYAYLA KASIM EKENLER ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Öğretmen / Öğretmenlerin adı: İLYAS KISA
İşlenen Kök Değerler: Çalışkanlık, sorumluluk, vatanseverlik
Etkinliğin Adı:Türkiye'nin Coğrafyasını Haritalarla Anlamak
Etkinlik ile İlgili Açıklama:Türkiye'nin Coğrafyasını haritalarla anlamak için öğrencilerle harita çalışması yapıldı
Her grup, Türkiye’nin farklı bir coğrafi özelliğiyle ilgili bir sorun veya keşif konusunu ele alır:
- Doğal Unsurlar: Türkiye’deki dağlar, akarsular veya göllerin haritalarını inceleyerek bu alanların turizme katkısını veya çevre sorunlarını değerlendirirler.
- Beşerî Unsurlar: Şehirleşme, ulaşım veya sanayi haritalarını kullanarak mekânsal dağılımları analiz ederler.
- Mekânsal Bilgi Teknolojileri: Haritaların afet yönetimi, şehir planlama veya çevre koruma gibi alanlardaki rolünü tartışırlar.
- Gruplar haritaları kullanarak veriler toplar ve bu verilere dayalı bir çözüm önerisi geliştirir.
- Her grup önerisini bir poster veya diyagram ile görselleştirir.
Her grup, geliştirdiği çözüm önerisini ve harita analizi sonuçlarını sınıfa sunar.
Öğretmen, öğrencilerin sunumlarını değerlendirirken şu sorularla tartışmayı yönlendirir:
- Haritalardan elde edilen bilgiler ne kadar doğru ve yararlıydı?
- Türkiye’nin coğrafyasını anlamak, sorunların çözümünde nasıl bir avantaj sağlar?
- Grup çalışması sırasında neler öğrendiniz?
Tartışmaların ardından öğretmen, öğrencilerin çalışmalarında dolaylı olarak işlenen değerleri şu şekilde pekiştirir:
- Haritaları analiz etmek ve çözüm üretmek, çaba ve çalışkanlık gerektirir.
- Fikir üretirken özgün olmanız ve düşüncelerinizi ifade etmeniz özgürlüğünüzü yansıtır.
- Grup içinde uyumlu çalışmanız, birbirinize saygı ve mütevazılık gösterdiğinizi kanıtlar.
- Türkiye’nin coğrafi özelliklerine duyarlılık, vatanınıza olan sevginizi ortaya koyar.